[ENG/ITA] Slowly Climbing the Rankings of the Largest HP Owners: Currently in 863rd Position!


La versione italiana si trova sotto quella inglese

The italian version is under the english one


Slowly Climbing the Rankings of the Largest HP Owners: Currently in 863rd Position!

I haven’t written a post for Hive Power Up Day in a long time – so long, in fact, that I can’t even remember the last time I did.

And yet, powering up and increasing my Hive Power is still the core around which everything I do on Hive revolves.

So maybe I won’t write a post for every single HP I set aside, but I’d be lying if I said I don’t check my Hive Power every day – often more than once a day 😅 – just to keep track of where I’m at and how much I need to reach the next milestone I’ve set for myself – right now it’s reaching 17,000 HP, which should happen very soon!

Increasing HP means increasing your influence on the chain, allowing you to distribute a larger portion of the rewards pool with your upvote or to influence the distribution of resources from the DHF Fund.

HP is also an asset with real value, and therefore measures a user’s “wealth”: the more HP you have, the wealthier you’re considered within Hive.

And to me, that always carries another very important implication: the higher you climb in this kind of ranking, the more realistic it becomes to hope that your investment in Hive could turn into something life-changing.

If Hive ever sees a rise in value and market cap, being higher up in the list of HP holders would mean having the right to a larger share of that value.

To give an example, imagine being among the top 500 users in the world who hold the most BTC, or ETH, SOL, BNB, and so on for all high-market-cap cryptocurrencies: you’d obviously be very wealthy, because you'd own a higher percentage of those cryptos.

It’s an obvious fact, but one that, especially in the beginning, didn’t seem so obvious to me. I often fooled myself into thinking I’d end up with a nice little fortune just because I held a tiny amount of some token…

Then I realized that cryptocurrencies don’t escape the basic rules of logic, and I understood that dreaming is nice, but doing so with a (somewhat) sensible plan is definitely better.

And that’s why periodically – though not every time I check my HP 😅 – I take a look at where I stand in the Hive Power holders ranking using the site hivebuzz.me.



There I am, in 863rd place.

Is that high enough to realistically dream a little?

Hard to say.

If we were talking about BTC, then definitely yes – I’d already be retired, enjoying a nice passive income 🤣

With HIVE, though, I don’t know: if the platform’s moment of glory ever comes, then maybe, yes – maybe being in that spot in the ranking will be enough to end up with a dollar value significant enough to impact my life.

But there’s a very simple way to keep increasing my chances: keep accumulating even more HP and climbing further up that ranking.

A simple plan – and precisely for that reason, one that’s easier to stick to!


cover image made with Bing AI

to support the #OliodiBalena community, @balaenoptera is 3% beneficiary of this post


If you've read this far, thank you! If you want to leave an upvote, a reblog, a follow, a comment... well, any sign of life is really much appreciated!


Versione italiana

Italian version


Lentamente Scalando la Classifica dei Maggiori Possessori di HP: Adesso sono alla 863esima Posizione!

Non scrivo più un post per l'Hive Power Up Day da tanto tempo - così tanto che non ricordo nemmeno quando è stata l'ultima volta.

Eppure fare "power up" ed accrescere il mio Hive Power sono ancora il fulcro attorno cui ruota tutto ciò che faccio su Hive.

Quindi magari non scriverò un post ad ogni HP che metto da parte, ma sarei un bugiardo se non ammettessi che controllo quotidianamente - e spesso anche più volte al giorno 😅 - il mio Hive Power, così da avere sempre ben chiaro a che punto sono e quanto mi manca per raggiungere il successivo traguardo che mi sono posto - in questo momento è arrivare a 17.000 HP, cosa che dovrebbe avvenire a brevissimo!

Aumentare gli HP consente di accrescere l'influenza sulla chain, permettendo di distribuire con il proprio upvote una parte maggiore della rewards pool o di influenzare la distribuzione delle risorse del DHF Fund.

Gli HP sono inoltre anche un asset dotato di un valore, per cui misurano la "ricchezza" di un utente: più HP si hanno e più si può essere considerati ricchi all'interno di Hive.

E questo fatto per me comporta anche sempre un'altra implicazione molto importante: più si è in alto in questa sorta di classifica e più diventa realistica la speranza di veder trasformato il proprio investimento in Hive in qualcosa che possa cambiarci la vita.

Se mai Hive dovesse infatti veder aumentare il proprio valore e la propria capitalizzazione di mercato, trovarsi più in alto nella classifica dei possessori di HP vorrebbe dire aver diritto ad una fetta più grande di questo valore.

Per fare un esempio, immaginate di essere tra i 500 utenti che possiedono più BTC al mondo, o ETH, SOL, BNB e così via per tutte le criptovalute dotate di capitalizzazioni di mercato elevate: ovviamente sareste molto ricchi, perchè sareste fra coloro che possiedono una percentuale più elevata di quelle criptovalute.

Si tratta di un fatto ovvio, ma che, soprattutto all'inizio, non trovavo necessariamente tale, illudendomi spesso di potermi ritrovare con un bel tesoretto fra le mani solo perchè possedevo una minuscola quantità di un qualche token...

Poi ho realizzato che le criptovalute non sfuggono alle normali leggi della logica ed ho capito che sognare era bello, ma farlo avendo un piano (almeno un po') sensato è sicuramente meglio.

Ed ecco quindi perchè periodicamente - ma non ogni volta che guardo i miei HP 😅 - controllo a che punto mi trova nella classifica dei maggiori possessori di Hive Power sfruttando il sito hivebuzz.me.



Eccomi lì, in 863esima posizione.

Si tratta di una posizione sufficientemente alta per poter sognare in maniera un po' più realistica?

Difficile dirlo.

Se si trattasse di BTC sicuramente sì, sarei già in pensione a godermi una bella rendita passiva 🤣

Per HIVE, invece, non saprei: se arriverà mai il momento di gloria di questa piattaforma, allora forse sì, forse essere a quel punto della classifica sarà sufficiente per ritrovarsi con un controvalore in dollari tale da avere un impatto significativo sulla mia vita.

Esiste però un sistema molto semplice per continuare ad aumentare le mia chances: continuare ad accumulare ancora più HP e scalare altri gradini di questa classifica.

Un piano semplice, ma in fondo proprio per questo più facile da continuare a seguire!


immagine di cover creata con Bing AI

a supporto della community #OliodiBalena, il 3% delle ricompense di questo post va a @balaenoptera

Se sei arrivato a leggere fin qui, grazie! Se hai voglia di lasciare un upvote, un reblog, un follow, un commento... be', un qualsiasi segnale di vita, in realtà, è molto apprezzato!

0.29495419 BEE
3 comments
(edited)

I remember doing that, too. :)
Then, I stopped doing it, years ago. :|

The list is a built-in Hive API call btw, if I remember correctly. ;)

0.00000114 BEE

Maybe when I'll hava as much HP as you have now I'll stop too............

... no way, I know myself enough, I'll keep check my rank forever ahahah 🤣

The list is a built-in Hive API call btw, if I remember correctly. ;)

If you dig deep enough, there's an API call for everything, apparently (but usually not for what you need the most in that moment! !LOL )

0.00000000 BEE

Being a waiter may not be a very glamorous job
But at least it puts food on the table.

Credit: reddit
@felixxx, I sent you an $LOLZ on behalf of arc7icwolf

(1/10)
Farm LOLZ tokens when you Delegate Hive or Hive Tokens.
Click to delegate: 10 - 20 - 50 - 100 HP

0.00000000 BEE

If you dig deep enough, there's an API call for everything, apparently (but usually not for what you need the most in that moment!

But that's what I keep telling people: stop trying to learn programming, try fucking with the API. 🤓

0.00000000 BEE

And btw: @75 rep you got about as many up- and downvotes as I.
Rest of my stake is from trading the funds well.

0.00000000 BEE

Secondo me il "botto" inizi a farlo arrivato a 100k, allora li hai una bella curation e attiri anche l'attenzione di altri big della chain

0.00000114 BEE

Eh ma 100k mi sa che non li vedrò mai nemmeno con il binocolo 🤣 a meno che HIVE non cominci a fare una serie di pump e dump estremamente prevedibili... te invece ho visto che hai un tasso di crescita impressionante!

0.00000016 BEE

Eh si tutto grazie a redditposh, se dovevo farlo normalmente a quest'ora ero ancora a un quarto dello stake 🤣

0.00000000 BEE